Dreamgeckos.com

Even voorstellen met enkele beginnersvragen..

hier dient iedereen zich voor te stellen

Even voorstellen met enkele beginnersvragen..

Berichtdoor WilVerstappen » ma 28 mei 2018, 12:10

Hoi allemaal,

Ik wil me even voorstellen: Ik ben Wil (46j) en sinds 1 maand actief met een redelijk grote bak. Mijn bak is 1 meter bij 50 x 50.
Hij is tweedehands overgenomen van iemand die met deze leuke hobby ging stoppen.
Deze persoon wist me te vertellen dat mijn 3 vrouwtjes luipaardgekko's ongeveer 3 jaar oud waren. Hij heeft ze zelf ongeveer een jaar gehad, en de bak helemaal zelf gemaakt.

Omdat ik gelezen had dat luipaardgekko's verschillende verstopplaatsen op prijs stellen heb ik buiten de ene verstopplaats die ze al hadden, nog wat stenen gestapeld waaronder ze kunnen schuilen.
Mij viel op dat er twee van de drie gekko's nog wat restanten van vervellingen aan hun pootjes hadden hangen. Daarom heb ik bij de intratuin wat mos gekocht wat ik vochtig probeer te houden met een klein plantenspuitje.

Mijn voorganger liet om de zoveel dagen wat sprinkhanen los in de bak, en dit heb ik maar voorgezet. Moet ik dit veranderen naar minder voeren? Ze laten deze sprinkhanen dagen zitten totdat ze echt honger hebben. Maar ze eten goed en zijn aardig in omvang. (dikke staart)

Aan de ene kant heb ik een gloeilamp die voor de warmte zorgt en aan de andere kant heb ik een UV lamp. Ik vraag me af of deze UV lamp wel zinvol is omdat in de tijd dat deze lamp aan is de gekko's onder de stenen zitten.

Tot mijn verbazing zag ik dat afgelopen vrijdag er twee aan het paren waren. O.o
Ik heb diegene appt om te vragen hoe zeker hij was dat dit 3 vrouwtjes waren, maar daar is dus nog wat onduidelijk over.
Als ik binnen een paar weken eitjes heb, dan verwacht ik dat er toch een mannetje bij zit.

Ik ben me voor de zekerheid toch maar een beetje in aan het lezen over hoe ik eitjes het beste uit kan broeden...

Zodra ik foto's kan plaatsen dan zal ik mijn bakje er wel even op zetten.

Groetjes Wil.
WilVerstappen

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Voorstellen