Dreamgeckos.com

Beginner

Beginner

Berichtdoor melissab » ma 18 aug 2014, 21:52

Hallo,

ik zit nu al een tijdje te kijken naar de "microgekko's". Ik heb de stenodactylus en de tropiocolotus bekeken, maar vroeg me toch echt af wat nou precies de verschillen zijn. Welke zijn nou precies leuker, kleiner en makkelijker te houden. Welke stellen minder eisen. Bij sommige zie ik staan dat ze een warmtelamp nodig hebben en een uv-lamp. Ergens anders hier op het forum zag ik dat een warmtematje met een ledstrip weer voldoende zou zijn. Gewoon reptielenzand zou moeten kunnen toch? In december ga ik weer naar de beurs in Houten. Dan zou ik hier wat zand mee kunnen nemen. Bij welke dieren is nou goed het verschil tussen man en vrouw te zien, zodat ik zeker weet dat ik geen verkeerde dieren koop. Kan je deze dieren beter op de beurs kopen, of toch liever bij iemand thuis?

Ik heb op dit moment een exo terra staan van 30x30x30. Hierin zit een achterwandje van piepschuim, netjes afgekit zodat er niks tussen kan. Hier zou ik ze dan in willen gaan houden.

Groetjes :)
0.0.16 Rieppeleon Brevicaudatus
1.0.3 Correlophus Cilliatus.

http://melissablok.wix.com/reptielen
melissab

Naam: Voor & Achternaam

Re: Beginner

Berichtdoor Python » wo 20 aug 2014, 17:11

Tropio's zijn eigenlijk mini-luipaardgekko's qua gedrag en leefomgeving... Steno's weet ik niet zeker, maar Jewel is er helemaal blij mee :)
Over geslachten hoef je je niet zo druk te maken, mannetjes tolereren elkaar redelijk goed. Hier zitten ze op speelzand, kunnen ze lekker graven enzo.
Weet niet of op de beurs veel NK of WV verhandeld word eerlijk gezegd
3.5.3 Correlophus Ciliatus
1.1.0 Rhacodactylus Auriculatus
1.7.0 Eublepharis Macularius
2.4.0 Tropiocolotes Tripolitanus

http://www.facebook.com/JolexReptiles
Python

Naam: Alex

Berichtdoor peter b » wo 20 aug 2014, 17:44

Beide soorten kan je houden op speelzand en een warmtespotje. Ik ben geen voorstander van warmtematjes. Een steen onder het lampje doet het ook. Probleem met beide soorten is dat ze veel geïmporteerd worden. Met als resultaat dat je je nakweek soms aan de straatstenen niet kwijt kan. Spijtig want het zijn allemaal leuke, makkelijk te houden gekkotjes.
Groeten,
Peter
peter b

Berichtdoor Jewel » do 21 aug 2014, 12:18

Zoals Python al vermelde ben ik inderdaad nog steeds heel gelukkig met mijn Steno groepje! :) Toen ik ze kocht werd mij verteld dat er 2 mannetjes bijzaten en zonder ze te moeten vastpakken kon ik al bijna direct zien welke dit waren. Deze mannetjes zitten samen met 4 vrouwtjes en het gaat perfect zo. Ze liggen graag bij elkaar en passen zich snel aan aan de uren wanneer je het licht laat aan- en uitgaan. Ik houd ze ook gewoon op speelzand waar ze lekker in kunnen graven en hierboven hangt 1 warmtespotje. Ze zijn ook heel nieuwsgierig en geweldige jagertjes, ik kan er uren naar kijken :)
4.3.3 Eublepharis Macularius
6.8.0 Stenodactylus Sthenodactylus
2.4.0 Stenodactylus Petrii
1.3.0 Cyrtopodion Scaber
1.1.0 Cyrtodactylus Peguensis
1.0.0 Underwoodisaurus Milii

RIP Taco † 10-01-2014
RIP Nephthys † 13-02-2015
RIP Galaxy †
Jewel

Naam: Dana Ceulemans

Berichtdoor Thiqua » do 11 sep 2014, 10:41

Hoi,

ik ben ook op zoek naar kleine, makkelijke gekko's (als beginner / voor mijn zoon) maar kijk eigelijk naar daggekko's omdat het terr. straks op zijn slaapkamer komt, en hij
het natuurlijk het leukste vindt als er overdag wat te beleven is. Deze staan niet bij de daggekko's, maar hoe gedragen ze zich overdag ? Zie je ze wel ?
Thiqua

Naam: Ralf Thijssen

Berichtdoor N@than » do 11 sep 2014, 15:46

Thiqua schreef:Hoi,

ik ben ook op zoek naar kleine, makkelijke gekko's (als beginner / voor mijn zoon) maar kijk eigelijk naar daggekko's omdat het terr. straks op zijn slaapkamer komt, en hij
het natuurlijk het leukste vindt als er overdag wat te beleven is. Deze staan niet bij de daggekko's, maar hoe gedragen ze zich overdag ? Zie je ze wel ?

Ik heb zelf de tropiocolotes tripiolitanus.

Overdag zie je ze geregeld, niet dat ze heel actief zijn, maar je ziet ze wel in het ''zonnetje" zitten.
Als je ze bv eten geeft komen ze wel direct in actie!

Hier heb je een voorbeeld filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=vvx12ilGsdI

Dit is men allereerste koppeltje tijdens het eten geven overdag.
N@than

Berichtdoor peter b » do 11 sep 2014, 17:27

Thiqua schreef:Hoi,

Als je daggekkos wil dan heb je de keuze uit een heel gamma Phelsuma's. De meeste zijn makkelijke en aktieve gekko's. De moeilijkere herken je meestal aan de prijs. Voordeel van Phelsuma is dat het normaal gezien allemaal nakweek zijn in tegenstelling tot Tropiocolotes en Stenodactylus die bijna allemaal voor een paar eurocent geïmporteerd worden.
Groeten,
Peter
peter b

Berichtdoor Sandra D. » vr 24 okt 2014, 18:11

Ik heb evt een drietal Tropicolotes Tripolitanus die weg mogen. Sowieso 1 man en 1 vrouw, derde onbekend. In Haarlem.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Sandra D.

Keer terug naar Algemeen