Dreamgeckos.com

steppekrekels en hoe wij zijn begonnen met kweken.

hoe zelf voedsel dieren kweken

Re: steppekrekels en hoe wij zijn begonnen met kweken.

Berichtdoor peter » di 15 feb 2011, 19:53

Rob D'heu schreef:Domme vraag mischien maar hebben jullie dan niet enorm veel krekels over ?
Het enigsteb dat me tegenhoud van krekels te kweken is de geluidsoverlast .
Ik heb vroeger wel wasmotlarven en fruitvliegen gekweekt

we hebben wel eens wat overschoot maar dat gaat dan meestal naar vrienden.
de meeste krekels worden hier niet volwassen want de nakweekjes eten al veel kleine krekels op.
met het aantal volwassen dieren en nakweek heb je wel aardig wat krekels nodig per week.
als je steppekrekels kweek dan heb je bijna geen last van geluid ook kan eerst eendeel van de mannetjes opvoeren.
gr peter
peter

Berichtdoor TojiReptiles » do 24 maart 2011, 04:38

Heb jij hier nou een aparte broedstoof voor staan? Geloof dat bij veel mensen de broedstoof snel vol staat hierdoor. En kan het voor de kleinere hobbiesten ook met minder bakken>?

Ik ga zelf binnenkort even een bak of 10/15 halen om het te proberen maar welke maat raad jij aan peter? XD
TojiReptiles

Berichtdoor peter » do 24 maart 2011, 08:20

TojiReptiles schreef:Heb jij hier nou een aparte broedstoof voor staan? Geloof dat bij veel mensen de broedstoof snel vol staat hierdoor. En kan het voor de kleinere hobbiesten ook met minder bakken>?

Ik ga zelf binnenkort even een bak of 10/15 halen om het te proberen maar welke maat raad jij aan peter? XD

een deel van de krekels wordt in de broedstoof gezet en een deel laten we uitkomen in de reptielen kamer.
voordeel is dat ze winter niet allemaal te gelijk uit komen.in de zomer heb een geen broefstoof nodig dan is het op onze reptielen warm genoeg.
wij kweken het liefs steppekrekels deze zijn als ze geboren worden al wat groten als bv een huiskrekel.
ze groeien ook wel harde als de andere soorten.
onze na kweek krekels groeien in een bak van 35x40x15 op.
als huiskrekels wil kweken dan moet je bak wel hoger zijn want anders springen ze eruit.
onze kweekgroep bestaan ongeveer uit 200/300 dieren maar met een paar bakjes krekels kan je ook krekels kweken wat je over hebt kan je misschien bij de dieren winkel ruilen voor wat anders.
maak dus niet uit hoeveel dieren je hebt als je een overschot hebt kom je daar altijd wel vanaf.
succes met kweken als het zover is.
gr peter
peter

Berichtdoor TojiReptiles » do 24 maart 2011, 08:40

Super uitleg als de bebouwing bij mij klaar is komen er redelijk wat krekel bakken want heb heel veel dieren zitten haha de rest ook suc6
TojiReptiles

Berichtdoor Gecko Wacko » di 24 mei 2011, 04:20

Hey Jongens,

Even een practische vraag. Ik heb naast mijn Dubia kweek inmiddels ook een plastic container met een beperkte krekelkweek. Wat is nu de beste manier om de krekels uit deze container te vangen...oftewel hoe doen jullie dat ?

Kees
Gecko Wacko

Berichtdoor peter » di 24 mei 2011, 09:44

Gecko Wacko schreef:Hey Jongens,

Even een practische vraag. Ik heb naast mijn Dubia kweek inmiddels ook een plastic container met een beperkte krekelkweek. Wat is nu de beste manier om de krekels uit deze container te vangen...oftewel hoe doen jullie dat ?

Kees

wij zetten in w.c rolletjes erin daar kriupen dan weer de krekels in en dan zet je de krekels over in een andere bak.
gr peter
peter

Berichtdoor Gecko Wacko » di 24 mei 2011, 17:14

Hoi Peter,

Bedankt...en klinkt eigenlijk wel logisch...handig...

Kees
Gecko Wacko

Berichtdoor SL-Gecko's » di 24 mei 2011, 17:45

Krijg steeds last van hele kleine witte beesjes die bij me eitjes zitten.ik denk aan mijt...?
Ik gebruik het zelfde substraat als hier gebruikt word,het is zo vochtig dat het substraat nog luchtig blijft.
na de 4 dagen leggen van de krekels zet ik de bakjes over in een open bak waar ze zouden meoten uitkomen...maarja,nog geen succes zegmaar ghehe.
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Berichtdoor peter » zo 29 mei 2011, 09:38

SL-Gecko's schreef:Krijg steeds last van hele kleine witte beesjes die bij me eitjes zitten.ik denk aan mijt...?
Ik gebruik het zelfde substraat als hier gebruikt word,het is zo vochtig dat het substraat nog luchtig blijft.
na de 4 dagen leggen van de krekels zet ik de bakjes over in een open bak waar ze zouden meoten uitkomen...maarja,nog geen succes zegmaar ghehe.

misschien zijn de eitjes niet bevrucht?? als het substraat te nat is gaat het ook niet goed.
blijven proberen gaat echt wel een keer lukken.
gr peter
peter

Berichtdoor jessy » zo 30 okt 2011, 14:30

ik ga het van de week ook proberen :)

maar hoelang laten jullie die bakjes staan bij de kweekgroep zodat ze de eitjes kunnen leggen?
en dan zet je ze over in een andere curver box en daar laat je de eitjes uitkomen en dan zet je het bakje weer terug bij de kweekgroep.

en kan je ipv horregaas ook een panty gebruiken of komen ze daar niet doorheen :$
jessy

VorigeVolgende

Keer terug naar Voedsel dieren kweken